اسد 28, 1400 13:13 Asia/Kabul
  • تلاش ایتالیا برای برگزاری نشست فوری گروه ۲۰ در مورد افغانستان
    تلاش ایتالیا برای برگزاری نشست فوری گروه ۲۰ در مورد افغانستان

رسانه های محلی در ایتالیا، از تلاش نخست وزیر این کشور برای برگزاری نشست فوق العاده گروه «جی ۲۰» در خصوص تحولات افغانستان ظرف چند روز آینده خبر دادند.

به نوشته روزنامه «لا ریپابلیکا»، ماریو دراگی، در تلاش است تا این اجلاس پیش از برگزاری نشست برنامه ریزی شده گروه ۲۰ در ماه اکتبر برگزار شود.

بر اساس این گزارش، دراگی در تلاش است تا امروز، پنجشنبه نیز با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در خصوص مساله افغانستان گفتگو کند.

این در حالیست که دفتر نخست وزیر ایتالیا هنوز واکنشی به اخبار منتشر شده در این خصوص نشان نداده است.

لازم به ذکر است ایتالیا ریاست دوره ای سال جاری میلادی گروه جی ۲۰ که متشکل از ۲۰ قدرت اقتصادی برتر جهان است را بر عهده دارد.

از سوی دیگر، شرکت های بزرگ ایتالیایی سرمایه گذاری های هنگفتی در زمینه توسعه افغانستان، به ویژه زیر ساخت های ارتباطی و مسیرهای ترانزیتی این کشور انجام داده اند.

نیروهای طالبان روز یکشنبه 15 اوت وارد کابل پایتخت افغانستان شدند و کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت.

 نظامیان ایتالیایی که تحت فرماندهی ناتو در افغانستان مبارزه می‌کردند، حدود ۹۰۰ نفر بودند که به طور کامل از افغانستان خارج شدند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود درحالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و ناامنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

کلیدواژه