اسد 28, 1400 16:17 Asia/Kabul
  • احمد مسعود: برای مبارزه با طالبان به کمک نیاز داریم
    احمد مسعود: برای مبارزه با طالبان به کمک نیاز داریم

احمد مسعود پسر قهرمان ملی و اسطوره ای افغانستان شهید احمدشاه مسعود در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست برای مقابله با طالبان با همراهی مبارزان مجاهد اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ احمد مسعود در این یادداشت اظهار کرده است: ما انبار مهمات و اسلحه داریم که از زمان پدرم صبورانه جمع آوری کرده ایم زیرا  می‌دانستیم که ممکن است این روز فرا برسد، ما همچنین سلاح هایی را که در 72 ساعت گذشته مردم افغانستان به درخواست من برای پیوستن به مقاومت با خود به پنجشیر آورده اند در اختیار داریم، ما سربازانی از ارتش منظم افغانستان را در کنار خود داریم که از تسلیم شدن فرماندهان‌شان بیزار شده و اکنون با تجهیزات خود به طرف تپه های پنجشیر در حرکت هستند، همچنین اعضای سابق نیروهای ویژه قوای افغانستان نیز به مبارزه ما پیوسته اند اما این کافی نیست.

 

وی می افزاید: اگر طالبان حمله کنند، مطمئناً با مقاومت سرسختانه ما روبرو خواهند شد. پرچم جبهه مقاومت ملی بر فراز هر موضعی که آنها قصد تسخیر آن را داشته باشند، برافراشته خواهد شد، همانطور که پرچم جبهه متحد ملی 20 سال قبل به اهتزاز درآمد؛ با این وجود می دانیم که نیروهای نظامی و تدارکاتی ما کافی نخواهد بود و به سرعت  تمام خواهد شد، مگر اینکه دوستان ما در غرب بتوانند راهی را برای تأمین ما بدون تأخیر بیابند.

احمد مسعود با اشاره به اینکه ایالات متحده و متحدانش میدان جنگ را ترک کرده اند  از دوستان افغانستان در غرب خواسته است که درباره مجاهدان افغان در واشنگتن و نیویورک  با مجلس سنا و دولت بایدن  میانجی گری کنند.

این مبارز افغانستانی گفته است: ما مدتهاست برای داشتن یک جامعه باز مبارزه کرده ایم، جایی که دختران بتوانند دکتر شوند، مطبوعات بتوانند آزادانه گزارش دهند، جوانان ما بتوانند در ورزشگاه ها که طالبان زمانی  از آنها برای اعدام عمومی استفاده می کرد و ممکن است به زودی دوباره چنین کند، به ورزش ادامه دهند.

احمد مسعود با بیان اینکه طالبان تنها برای مردم افغانستان مشکل ساز نیست تاکید کرده است: تحت اداره طالبان، بدون شک افغانستان به میدان اصلی تروریسم تبدیل خواهد شد و توطئه ها علیه دموکراسی بار دیگر از اینجا اجرا خواهد شد.

وی خطاب به آمریکا و متحدانش اضافه کرده است:  من و مجاهدین همراه من از پنجشیر به عنوان آخرین سنگر آزادی افغانستان دفاع خواهیم کرد؛ روحیه ما سالم است و می دانیم چه چیزی در انتظار ماست؛ اما ما به سلاح، مهمات و منابع بیشتری نیاز داریم. ما اکنون سابقه ای طولانی داریم که از آرمان ها و مبارزات مشترک تشکیل شده است و هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به آزادی انجام دهید. 

احمد مسعود خروجش از پنجشیر را تکذیب کرد

کلیدواژه