اسد 29, 1400 12:11 Asia/Kabul
  • نشست وزرای خارجه گروه هفت درباره اوضاع افغانستان
    نشست وزرای خارجه گروه هفت درباره اوضاع افغانستان

وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت در نشستی اوضاع افغانستان از جمله لزوم مصالحه سیاسی، مبارزه با تروریسم و مسایل پناهجویان این کشور را بررسی کردند.

به گزارش رادیو دری، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه بریتانیا که میزبانی این نشست مجازی را بر عهده داشت گفت: وزرای خارجه گروه هفت به منظور تضمین «مصالحه سیاسی جامع» در افغانستان «با شرکای خود در تعامل خواهند بود» تا ارسال کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از جان باختن شهروندان میسر شود.

راب افزود: در کنار وزرای خارجه گروه هفت «بر تعهد خود به نیاز فوری برای توقف خشونت، احترام به حقوق بشر از جمله درخصوص زنان، کودکان و اقلیت‌ها،  مذاکرات جامع درباره آینده افغانستان و لزوم احترام همه طرف‌ها به قوانین بین‌المللی مسائل بشردوستانه به‌ویژه درخصوص کادر پزشکی و مجریان کمک‌های بشردوستانه و فراهم کنندگان خدمات بین‌المللی تأکید کردیم».

روز یک شنبه  گذشته همزمان با ورود نیروهای گروه طالبان به کابل و فرار « محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان از این کشور، دولت وی سقوط کرد.

تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

نخست وزیر انگلیس به "خیانت" به مردم افغانستان متهم شد

  بورل: طالبان ممکن است بر اساس نظام امارت حکومت کند

کلیدواژه