اسد 30, 1400 08:14 Asia/Kabul
  • ناتو: طالبان دسترسی به فرودگاه کابل را آسان کند
    ناتو: طالبان دسترسی به فرودگاه کابل را آسان کند

وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ضمن ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان ماموریت فعلی خود را تکمیل تخلیه امن شهروندان و همکاران افغان شان دانستند و از طالبان خواستند دسترسی به فرودگاه را تسهیل کنند.

به گزارش رادیو دری،  وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند: مقامات ناتو به شدت نگران وضعیت افغانستان و خواهان پایان خشونت و احترام به حقوق بشر هستند.

وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو همچنین از احزاب افغانستان خواسته اند که دولتی فراگیر تشکیل دهند  تا نمایندگانی از همه قشرهای جامعه در آن با هم همکاری کنند.

ابراز نگرانی ناتو از وضعیت افغانستان در حالی است که آمریکا و همپیمانانش با اقدامات اشتباه و تحریک آمیز خود در۲۰ سال گذشته دراین کشور که شامل شکنجه زندانیان، عملیات شبانه، قتل عام غیرنظامیان، افزایش کشت و تولید مواد مخدر و دهها مورد دیگر است در به وجود آمدن وضعیت امروز افغانستان  نقش بسیاری داشته اند.

در پی حضور آمریکایی‌ها و ناتو  بیش از ۲۰ گروه تروریستی از کشورهای مختلف جهان به این کشور آمدند و آینده مبهم و تاریکی را برای افغان‌ها رقم زدند.

هشدار ناتو به طالبان: تصرف افغانستان با زور به رسمیت شناخته نمی‌شود

کلیدواژه