اسد 30, 1400 11:25 Asia/Kabul
  • بایدن: تخلیه آمریکایی‌ها از افغانستان عملیات خطرناکی است
    بایدن: تخلیه آمریکایی‌ها از افغانستان عملیات خطرناکی است

رییس‌جمهوری آمریکا عملیات تخلیه شهروندان آمریکایی و متحدان افغانستانی اش از کابل را عملیاتی خطرناک خواند.

به گزارش رادیو دری، «جو بایدن» رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به این که دولت او نمی‌داند چند آمریکایی‌ هنوز در افغانستان حضور دارند افزود: «نمی‌تواند درباره اینکه نتیجه نهایی عملیات خروج نیروهای آمریکایی از اففغانستان چه خواهد بود، قولی بدهد.»

«بایدن» بار دیگر به گروه طالبان هشدار داد که هر گونه حمله به شهروندان آمریکا یا اخلال در دسترسی آنها به فرودگاه با زور پاسخ داده خواهد شد.

وی همچنین در واکنش به انتقادات درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مدعی شد که متحدان آمریکا در ائتلاف ناتو از طرح واشنگتن برای خروج از افغانستان اطلاع داشتند و به این برنامه انتقادی نکرده بودند.

از سوی دیگر، سناتور «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفته است: «اتفاقات روزهای اخیر، تجمیع اشتباهاتی است که دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات در ۲۰ سال گذشته انجام دادند. ما اکنون شاهد نتایج وحشتناک سال‌های متعدد شکست اطلاعاتی و سیاسی هستیم.»

خروح خفت بار نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد  که حضور ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان، دستاوردی جز کشتار ده ها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

بایدن: راهی برای خروج بدون آشوب از افغانستان نبود

 

کلیدواژه