اشرف غنی: روابط با پاکستان، چالشی بزرگ تر از طالبان و القاعده است
(last modified Mon, 25 Jul 2016 09:40:38 GMT )
اسد 04, 1395 14:10 Asia/Kabul
  • اشرف غنی
    اشرف غنی

رئیس جمهور افغانستان، روابط کشورش با پاکستان را چالشی بزرگ تر از طالبان و القاعده توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گفت: پاکستان پناهگاه امن برای تروریست ها تامین می کند و آنها را آموزش می دهد.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: نیروهای افغانستان در خاک خود یازده بار مواضع ملا فضل الله سرکرده گروه طالبان پاکستان و همدستان وی را مورد حمله قرار داده اند اما پاکستان حتی یک بار هم در خاک خود اقدامی علیه 'شبکه حقانی'، 'ملا عمر' و 'ملا اختر منصور' سرکردگان پیشین طالبان افغانستان انجام نداده اند.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین از روابط این کشور با هند ابراز خرسندی کرده و افزود: افغانستان به داشتن روابط دوستانه با هند افتخار می کند.

وی افزود: هند دوستی تاریخی برای افغانستان است، فعالیت های عمرانی در افغانستان انجام می دهد و کشوری دمکراتیک است که به اهداف و خواسته های دمکراتیک افغانستان احترام می گذارد.

اشرف غنی گفت که استقلال و آزادی در روابط خارجی با سایر کشورها، یکی از اصول اساسی حاکمیت ملی هر کشور از جمله افغانستان و عامل ثبات منطقه ای است.

این اظهارات اشرف غنی درشرایطی مطرح شده است که برخی رسانه های پاکستان از احتمال سفر محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور به کابل در آینده نزدیک خبر داده اند.

 

کلیدواژه