توافق آمریکا و اسپانیا برای استقرار پناهجویان افغان در دو پایگاه نظامی این کشور
(last modified 1400-05-31T10:20:10+00:00 )
اسد 31, 1400 14:50 Asia/Kabul
  • توافق آمریکا و اسپانیا برای استقرار پناهجویان افغان در دو پایگاه نظامی این کشور
    توافق آمریکا و اسپانیا برای استقرار پناهجویان افغان در دو پایگاه نظامی این کشور

دولت اسپانیا از توافق آمریکا و اسپانیا برای استقرار پناهجویان افغان در دو پایگاه نظامی در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری ،دولت اسپانیا روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، "پدرو سانچز" نخست وزیر این کشور و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی گفت و گوی تلفنی توافق کردند از دو پایگاه نظامی "مورون دلا فرانترا" و "روتا" در جنوب اسپانیا  برای استقرار پناهجویان افغان استفاده شود تا مقدمات سفر آنها به دیگر کشورها فراهم گردد.

یک فروند هواپیما حامل 110 پناهجوی افغان و خانواده های آنها شنبه شب وارد پایگاهی نظامی در حومه مادرید شد.این پایگاه نظامی برای استقرار پناهجویان افغان و خانواده های آنها استفاده می شود و این پناهجویان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز انتقال داده خواهند شد.

نیروهای طالبان روز یکشنبه 15 اوت وارد کابل شدند و بدنبال آن «محمد اشرف‌ غنی» رئیس جمهوری افغانستان از این کشور فرار کرد.

پس از ورود گروه طالبان به کابل، هزاران نفر به سمت فرودگاه بین المللی پایتخت افغانستان هجوم آوردند تا از این کشور خارج شوند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

میزبانی اوگاندا از شماری از پناهندگان افغان

کلیدواژه