سنبله 01, 1400 08:59 Asia/Kabul
  • طالبان: آمریکا باید در موعد مقرر از افغانستان خارج شود
    طالبان: آمریکا باید در موعد مقرر از افغانستان خارج شود

سخنگوی طالبان تأکید کرد آکه مریکا باید به وعده خود برای خروج از افغانستان در موعد مقرر، عمل کند.

به گزارش رادیو دری ،محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه، گفت: حضور بیشتر نظامیان آمریکایی درافغانستان نه به نفع آنان و نه به نفع ما است و آمریکا این امکانات را در اختیار دارد که بتواند در زمان مقرر از افغانستان خارج شود. نعیم با اشاره به اینکه طالبان خواهان برقراری روابط مثبت با جامعه جهانی و حل مشکلات از طریق مذاکره است، افزود، دیدار و مذاکرات این گروه با برخی طرف‌های افغان با هدف رایزنی با آن‌ها و کسب اطمینان از وضع امنیتی این طرف‌ها و اینکه مشکلاتی نداشته باشند، در جریان است.

سخنگوی سیاسی طالبان افزود، اتهام زنی‌های سازمان ملل علیه طالبان مبنی بر پیگرد مقامات سابق افغانستان مغرضانه و صحت ندارد و ما هیچ مقام سابق دولتی را در معرض خطر قرار نمی‌دهیم و مسئولیت حفظ امنیت آنان را نیز برعهده داریم.

محمد نعیم درخصوص روابط با آمریکا گفت، در توافق ما با آمریکاییها بر این نکته تأکید شده که هیچ فرد یا گروه افراطی از هیچ کشوری اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه امنیت کشور‌های دیگر نخواهد داشت، القاعده در افغانستان حضور نداشته و طالبان هم با این گروه هیچ ارتباطی ندارد، اما طرف‌هایی(غربیها) که اکنون از القاعده هراس دارند، در گذشته از آن حمایت می‌کردند.

سخنگوی سیاسی طالبان در پایان درباره حقوق زنان در افغانستان هم گفت، در اسلام، زنان حق آموزش و کار و مالکیت دارند، اما باید یادآور شد که زن افغان مانند زن غربی نیست و شرایط این دو با هم کاملا فرق دارد، بهترین دلیل برای اثبات این مسئله، نه سخنان طالبان، بلکه واقعیت زندگی و ارزش‌های مردم افغانستان است.

کلیدواژه