سنبله 01, 1400 11:28 Asia/Kabul
  • اسلوونی: اکثر کشورهای اروپا مخالف پذیرش پناهجویان افغان هستند
    اسلوونی: اکثر کشورهای اروپا مخالف پذیرش پناهجویان افغان هستند

نخست‌وزیر اسلوونی در خصوص موضع کشورهای اروپایی در خصوص پذیرش پناهجویان افغان تأکید کرد، اکثر کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش پناهجویان افغان نیستند.

 به گزارش رادیو دری ، «یانز یانشا» روز یکشنبه دراین باره در توییتی نوشت، بین کشورهای اتحادیه اروپا هیچ‌گونه اجماعی در خصوص مسئله پناهجویان افغان وجود ندارد و حتی اکثریت این کشورها طرفدار پذیرش پناهجویان کشور افغانستان نیستند.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر اسلوونی که ریاست شورای اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال جاری میلادی را برعهده دارد، در این پیام تأکید کرد: «کشورهای اتحادیه اروپا باید خودشان تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند موج جدیدی از مهاجران را داشته باشند یا خیر. 

روز یکشنبه نیز، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش مخالفت خود را با ورود و پذیرش مهاجران افغان به داخل خاک این کشور اعلام کرد.صدر اعظم اتریش با اشاره به تعداد زیاد پناهجویان افغان که در حال حاضر در این کشور هستند، افزود: اتریش سهم خود را درباره پذیرش افغان‌ها انجام داده است.

دیوید ساسولی رئیس پارلمان اروپا اخیرا گفت پناهجویانی که از افغانستان به اروپا می‌روند باید به طور مساوی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم شوند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.نیروهای طالبان 15 اوت وارد کابل شدند و بدنبال آن «محمد اشرف‌ غنی» رئیس جمهوری افغانستان از این کشور فرار کرد.

مخالفت اتریش با پذیرش پناهندگان افغان

کلیدواژه