سنبله 01, 1400 13:24 Asia/Kabul
  • سفر قریشی به کشورهای منطقه با موضوع افغانستان
    سفر قریشی به کشورهای منطقه با موضوع افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد، برای رایزنی در مورد وضعیت افغانستان و ایجاد راه کار منطقه ای به زودی سفری به کشورهای منطقه از جمله ایران، انجام می دهد.

به گزارش رادیو دری ،«شاه محمود قریشی» در پیامی تصریح کرد، برای رایزنی با مقامات کشورهای منطقه با موضوع افغانستان به زودی سفری به کشورهای جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان انجام می دهد . وزیرخارجه پاکستان با اشاره به اینکه درباب افغانستان با مقامات اسلام آباد و پکن در تماس بوده و رویکردی نزدیک را در این میان دنبال می کنند،  تاکید کرد، پاکستان تنها با یک گروه در افغانستان در تماس نیست، بلکه رایزنی های نزدیکی با همه طرفین افغان دارد، زیرا پاکستان خواهان افغانستانی دارای رفاه و آرام است.

قریشی همچنین از جامعه جهانی نیز خواست که همکاری ها و حمایت های خود را با کابل ادامه دهند تا بتوان هرچه سریعتر آرامش را به افغانستان بازگرداند.وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه گفت، افغانستان کشوری است که در آن علاوه بر پشتون ها، اقوام مختلف زیادی زندگی می کنند و در آن کشور نقش دارند، ما می خواهیم که دولت جدیدی که در افغانستان تشکیل می شود، مشتمل بر همه اقوام و ذینفعان افغان باشد.

شاه محمود قریشی درپایان ضمن رد شایعات در زمینه سفرش به کابل افزود، برخی رسانه های بین المللی به ویژه هندی، تلاش کردند با انتشار اخبار دروغین در این خصوص، چهره ای منفی از پاکستان را مطرح کنند.

کلیدواژه