سنبله 01, 1400 15:00 Asia/Kabul
  • 
ونزوئلا: تحولات افغانستان، اهداف سلطه‌طلبانه آمریکا را آشکار کرد
    ونزوئلا: تحولات افغانستان، اهداف سلطه‌طلبانه آمریکا را آشکار کرد

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: خروج ایالات متحده از افغانستان مقاصد امپریالیستی واشنگتن را در قبال سایر کشورها آشکار کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، «فلیکس پلاسنسیا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی توئیتری نوشت: در مواجهه با وقایع خشونت آمیز در افغانستان مقاصد سلطه طلبانه آمریکا مشهود بود و نشان داد که دفاع از حاکمیت مردم حق مسلم ملت ها است.

اظهارات وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به توئیت اخیر ساشا یورنتی دبیر کل «اتحادیه بولیواری برای مردم آمریکای لاتین در راستای توافق تجاری مردمی» (ALBA-TCP) منتشر شد که در آن به نقش آمریکا در بحران افغانستان اشاره کرده بود.

هفته گذشته، 16 اوت نیز در حالی که هواپیماهای آمریکایی پس از به قدرت رسیدن طالبان از افغانستان فرار می‌کردند، یورنتی در اظهاراتی علیه مداخلات واشنگتن، «نحوه ترویج دموکراسی ، حقوق بشر و آزادی!» آمریکایی را محکوم کرد.

همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان، ازدحام مردم در فرودگاه کابل برای خروج از افغانستان، صحنه‌های دردناکی را رقم زد که مهمترین آن حضور چند شهروند افغان روی چرخ یکی از هواپیماهای نظامی آمریکا و سقوط و جان سپردن آنها بود. در حالی که در یکی از این تصاویر، سگ آمریکایی بر روی صندلی‌های هواپیما جا خوش کرده بود.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

کلیدواژه