طالبان: پنجشیر محاصره شده است
(last modified Mon, 23 Aug 2021 13:37:07 GMT )
سنبله 01, 1400 18:07 Asia/Kabul
  • طالبان: پنجشیر محاصره شده است
    طالبان: پنجشیر محاصره شده است

سخنگوی طالبان اعلام کرد، این گروه نیروهای مقاومت را که در دره پنجشیر افغانستان تجمع کرده بودند، محاصره کرده، اما به دنبال مذاکره با آنها است.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توئیتی اعلام کرد، نیروهای این گروه نزدیک پنجشیر مستقر شده و منطقه را از سه طرف محاصره کرده اند، اما طالبان در تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز این موضوع است.

 طالبان این خبر را به دنبال انتشار گزارش های پراکنده از درگیری ها در شب گذشته اعلام کرد. طالبان پیشتر در توییتی اعلام کرد که صدها تن از نیروهای این گروه درحال حرکت به سمت ولایت پنجشیر هستند، زیرا مقامات محلی مخالف تحویل مسالمت آمیز این منطقه به طالبان است.

 درهمین حال، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در سخنانی گفت، هدف ما اتحاد افغانستان است، زیرا سیستم‌های مختلف نمی‌تواند وجود داشته باشد، اما برخی می‌خواهند مشکل ایجاد کنند و آخرین راه حل، جنگ خواهد بود. 

این اظهارات پس از آن مطرح شد که احمد مسعود، فرزند قهرمان ملی افغانستان احمد شاه مسعود، به طالبان درباره ورود به ولایت پنجشیر هشدار داد، اما درعین حال اعلام کرد که آماده گفت‌وگو با طالبان است.

اعزام نیروهای طالبان به سمت ولایت پنجشیر

کلیدواژه