سنبله 02, 1400 08:17 Asia/Kabul
  • واکنش ستاد حقوق بشر ایران به کودک کشی امریکایی ها در افغانستان
    واکنش ستاد حقوق بشر ایران به کودک کشی امریکایی ها در افغانستان

ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی جنایات نظامیان امریکایی، کشتار مردم و به خصوص کودکان بی‌گناه در افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، ستاد حقوق بشر ایران با انتشار توییتی با اشاره به گوشه‌ای از جنایات امریکایی‌ها در دوران اشغال افغانستان طبق آمارهای سازمان ملل متحد نوشت: تنها  در سی ماه اخیر (تا پایان ژوئن سال 2021)  ۶ هزار و ۳۲۰ کودک در افغانستان تحت اشغال امریکا کشته و یا مجروح شده اند.

ستاد حقوق بشر ایران تاکید کرد : این در حالی است که رسانه‌های غربی کوشیده‌اند با انتشار تصویری از کودک افغانستانی در آغوش یک سرباز امریکایی، جنایات نظامیان خود را نزد افکار عمومی جهان تطهیر کنند.

چندی پیش یک نظامی امریکایی فاش کرد که نیروهای این کشور از کودکان افغان برای پاکسازی تله‌های انفجاری استفاده می‌کردند.

گروه‌بان «جف کورک» که در سال ۲۰۱۰ در قالب تیم واکنش سریع ارتش آمریکا در افغانستان حضور داشت در پادکستی اذعان کرد که کودکان افغان که کمتر از ۱۰ سال داشتند را با پرت کردن شکلات، اسباب‌ بازی و بسته‌های غذایی به کوچه‌هایی که امکان وجود تله انفجاری داشت می‌کشیدند تا مطمئن شوند آن مسیر عاری از مواد انفجاری است.

تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی  نیز برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و  سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو "  در افغانستان با لغو روادید دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی  و نیز توقیف و  مسدود کردن دارایی‌ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن با بن بست مواجه شد.

واکنش هنرمندان ایرانی به جنایات آمریکا در افغانستان

 توافق آمریکا با طالبان برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی در افغانستان

کلیدواژه