سنبله 02, 1400 08:37 Asia/Kabul
  • افزایش تدابیر امنیت مرزی ترکیه برای جلوگیری از مهاجرت افغان ها
    افزایش تدابیر امنیت مرزی ترکیه برای جلوگیری از مهاجرت افغان ها

مقامات استان شرقی ترکیه از افزایش اقدامات امنیتی و سختگیرانه برای جلوگیری از هجوم موج جدید پناهجویان افغان به این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش رادیو دری، همزمان با افزایش تلاشهای مقامات ترکیه برای جلوگیری از هجوم پناهندگان به این کشور، افغان‌هایی که با پای پیاده و در مدت چند هفته ای از طریق ایران تا مرز ترکیه سفر می کنند، با دیواری به ارتفاع سه متر، گودال و خندق ها یا سیم های خاردار مواجه می شوند.

«محمت امین بیلمز» استاندار «وان» گفته است: ما می‌خواهیم به تمام دنیا نشان دهیم که مرزهای ما عبورناپذیر هستند و بزرگترین امید ما این است که هیچ موج مهاجرتی از افغانستان به سمت مرزهای ما اتفاق نیفتد.

مهاجران افغان با پای پیاده خود را به مرزهای ترکیه می رسانند

ترکیه تنها کشوری نیست که در مرزهایش موانع ایجاد کرده است. یونان همسایه ترکیه نیز اخیرا برای جلوگیری از ورود مهاجران افغان، حصارکشی به طول ۴۰ کیلومتر همراه با سامانه ای نظارتی را تکمیل کرده است.

مقامات ترکیه می گویند: ۱۸۲ هزار مهاجر ثبت شده افغان در ترکیه هستند و تخمین زده می‌شود که حدود ۱۲۰ هزار مهاجر ثبت نشده افغان نیز در این کشور حضور داشته باشند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه نیز در همین رابطه از کشورهای اروپایی خواسته است که در قبال موج جدید پناهجویان مسوولیت پذیر باشند و هشدار داده است که ترکیه قصد ندارد به «محل ذخیره مهاجران به سمت اروپا» تبدیل شود.

در پی خروج غیرمسوولانه نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان و سقوط کابل به دست طالبان، موج جدیدی از مهاجران افغان در حال هجوم آوردن به کشورهای همسایه هستند.

اردوغان: ترکیه نمی‌تواند بار مهاجران افغان را به دوش بکشد

کلیدواژه