سنبله 02, 1400 14:34 Asia/Kabul
  • جمهوریخواهان خواستار توضیح پنتاگون درباره تسلیحات تصرف شده توسط طالبان شدند
    جمهوریخواهان خواستار توضیح پنتاگون درباره تسلیحات تصرف شده توسط طالبان شدند

دو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از پنتاگون خواستند تا درباره بازپس گیری یا انهدام میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی که پس از سقوط افغانستان به دست نیروهای طالبان افتاده است، توضیح دهد.

به گزارش رادیو دری ، جیمز کومر و گلن گورتمن، دو نماینده جمهوریخواه در نامه‌ای به لیود آستین وزیر دفاع آمریکا نوشتند: به خاطر نتیجه مستقیم طرح و برنامه های ضعیف دولت بایدن و خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، طالبان اکنون به بخش مهمی از زرادخانه تسلیحاتی آمریکا دست یافته است.

در ادامه این نامه آمده است: بدتر از آن اینکه دولت بایدن ظاهرا هیچ طرح و برنامه ای برای بازپس گیری یا انهدام میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی که به دست طالبان افتاده است، ندارد.

ایالات متحده طی دو دهه اخیر بیش از 83 میلیارد دلار برای آموزش و تجهیز نیروهای مسلح افغانستان هزینه کرده است.

گروه طالبان یکشنبه 15 اوت وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

سلاح آمریکایی در دست طالبان

کلیدواژه