سنبله 02, 1400 16:51 Asia/Kabul
  • بن والاس: اوضاع افغانستان روز به روز خطرناک تر می شود
    بن والاس: اوضاع افغانستان روز به روز خطرناک تر می شود

وزیر دفاع بریتانیا گفت، تمدید ضرب الاجل خروج نیروهای خارجی از افغانستان در 31 اوت بعید است زیرا اوضاع این کشور روز به روز خطرناک تر می شود.

 به گزارش رادیو دری ،"بن والاس" وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز اعلام کرد، با نزدیک شدن به مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان در 31 اوت خطر امنیتی افزایش می یابد و وضعیت خطرناک تر می شود.والاس همچنین تصمیم احتمالی جو بایدن برای تمدید چنین ضرب الاجلی ضرب الاجل خروج نیروهای خارجی از افغانستان در 31 اوت بعید دانست.

پس از اظهارات هفته گذشته بایدن، گمانه‌زنی‌ها درباره تمدید خروج نیروها و اتباع خارجی از افغانستان افزایش یافته است.این در حالی است که «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در گفت و گو با اسکای نیوز تاکید کرد که تأخیر در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برای آمریکا پیامدهایی خواهد داشت و تاریخ تعیین شده، خط قرمز طالبان است.

گروه طالبان یکشنبه هفته گذشته (15 اوت) وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌ دانند.بسیاری از مقامات و مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

نخست وزیر انگلیس به "خیانت" به مردم افغانستان متهم شد

کلیدواژه