سنبله 03, 1400 09:05 Asia/Kabul
  • پایان بی نتیجه اجلاس سران گروه هفت درباره افغانستان
    پایان بی نتیجه اجلاس سران گروه هفت درباره افغانستان

نشست اضطراری گروه هفت درباره افغانستان، بدون هیچ دستاوردی برای مردم این کشور و تنها با انتشار بیانیه‌ای پایان یافت.

به گزارش رادیو دری ،نشست گروه هفت با مدیریت بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا درباره افغانستان، در حالی در فضای مجازی برگزار شد بدون هیچ دستاوردی برای مردم این کشور و فقط با انتشار بیانیه‌ای پایان یافت.

در این بیانیه از مواردی همچون شرایط جاری در افغانستان، ادامه حمایت از حقوق بشر دراین کشور، ضرورت پایبندی طالبان و دیگر گروه‌ها به تعهدات بین المللی، حق مردم افغانستان برای زیستن در فضایی امن وهشدار درباره مبدل شدن افغانستان به اردوگاه پرورش تروریست ها، عنوان شد.

بوریس جانسون پس از این نشست وعده داد رهبران این گروه، درپی تامین بهترین راه حل خواهند بود؛ و گروه هفت درپی "نقشه راه" برای تعامل با طالبان در آینده خواهد بود.

« جانسون»، نیز در این نشست اعلام کرد، ضرب‌الاجل ۳۱ اوت برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان تمدید نخواهد شد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هم گفت مذاکرات بین سران گروه جی -7 در مورد افغانستان منجر به تمدید مهلت تخلیه 31 اوت برای خروج از کابل نشد.

یکشنبه 15 اوت  همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل و فرار "محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان از این کشور، دولت وی سقوط کرد.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود درحالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

تصمیم بایدن و جانسون برای برگزاری نشست مجازی گروه هفت درباره افغانستان

کلیدواژه