عقرب 20, 1395 09:09 Asia/Kabul
  • واکنش افغانستان،پاکستان، هند و ژاپن به انتخابات ریاست جمهوری امریکا

رئیس جمهوری افغانستان، در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری امریکا با اشاره به پیمان امنیتی کابل و واشنگتن، بر ضرورت پایبندی دولت آمریکا بر تعهدات خود در قبال افغانستان تاکید کرد.

"عبدالله عبدالله" رئیس شورای اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، نیز در صفحه توئیترخود، بر لزوم افزایش همکاری های کابل و واشنگتن در چارچوب منافع دو کشور تاکید کرد.

همچنین محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، در پیامی به "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری منتخب امریکا از آمادگی اسلام اباد برای همکاری با دولت جدید واشنگتن سخن گفت.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، نیز ضمن باارسال پیام به دونالد ترامپ، نسبت به ایجاد زمینه مناسب برای گسترش مناسبات دو طرف ابراز امیدواری کرد.

دولت ژاپن، در واکنش به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا، از اعزام یک فرستاده بلند پایه به واشنگتن برای دیدار با کسانی که قرار است دولت آینده را در آن کشور در دست بگیرند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، "کاتسویوکی کاوایی" مشاور سیاسی ارشد شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هفته آینده برای انجام این ماموریت به واشنگتن سفر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، بیشتر از هر نامزد دیگری در سال های اخیر با انتقاد از روابط نظامی و اقتصادی آمریکا با ژاپن، کمک های واشنگتن به ویژه در زمینه امنیتی و نظامی به توکیو را بیش از اندازه توصیف کرده است.

دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه، در انتخابات هشتم نوامبر ریاست جمهوری امریکا کاندیدای پیروز این دوره از انتخابات معرفی شد.

 

کلیدواژه