سنبله 03, 1400 09:47 Asia/Kabul
  • تاکید بایدن بر اتخاذ موضعی واحد در برابر طالبان
    تاکید بایدن بر اتخاذ موضعی واحد در برابر طالبان

رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، مقامات گروه هفت، ناتو، سازمان ملل و اتحادیه اروپا بر لزوم اتخاذ موضعی واحد در برابر طالبان تاکید داشتند.

به گزارش رادیو دری ،"جو بایدن" رییس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در کاخ سفید که از شبکه های تلویزیونی آمریکا بصورت زنده پخش می شد، اظهار داشت: مشروعیت دولت آینده افغانستان به اقداماتی بستگی دارد که در ارتباط با تعهدات بین‌المللی این کشور از جمله جلوگیری از تبدیل آن به پایگاه تروریسم صورت می‌گیرد.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرد: طالبان را با اقدامات آنها قضاوت خواهیم کرد.بایدن همچنین مدعی شد: با خطر روز افزون حمله داعش افغانستان که دشمن قسم‌خورده طالبان به شمار می‌آید، روبرو هستیم.

جو بایدن همچنین با تاکید بر ضرب الاجل خروج نیروهای خارجی تا 31 اوت اعلام کرد که این امر به ادامه همکاری طالبان  بستگی دارد.

درحالیکه کمتر از 10 روز به پایان ضرب الاجل عملیات خروج آمریکا از افغانستان باقی مانده است، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که واشنگتن از طالبان خواسته همکاری جهت پایان خروج از کابل تا 31 اوت را افزایش دهد.

این در حالی است که "ذبیح الله مجاهد" سخنگوی طالبان با تاکید بر مواضع طالبان در این خصوص گفت که این گروه تمدید ضرب الاجل در توافق با آمریکا برای خروج افراد از افغانستان را نمی‌پذیرد.

پایان بی نتیجه اجلاس سران گروه هفت درباره افغانستان

کلیدواژه