سنبله 03, 1400 13:40 Asia/Kabul
  • ترامپ: بایدن تروریست ها را از افغانستان به آمریکا می کشاند
    ترامپ: بایدن تروریست ها را از افغانستان به آمریکا می کشاند

رییس‌جمهوری سابق آمریکا بار دیگر با انتقاد از سیاستهای بایدن در قبال طالبان و عملیات خروج از افغانستان مدعی شد: سیاست بایدن در خارج کردن اتباع افغان از افغانستان می‌تواند «تروریست‌ها» را به آمریکا بکشاند.

به گزارش رادیو دری؛ «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری سابق آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای با انتقاد از سیاست‌های «جو بایدن» افزود: بایدن افغانستان را تسلیم تروریست ها کرده و با خارج کردن ارتش آمریکا قبل از شهروندانمان، هزاران آمریکایی را در معرض مرگ قرار داده است.

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده است که اتباع افغانستان با استفاده از «روادید ویژه مهاجرتی» (SIV) در حال انتقال به ایالات متحده هستند.

این نوع روادید به افرادی داده می‌شود که به عنوان مترجم به نیروهای مسلح آمریکا در افغانستان خدمت کرده‌اند و یا  زندگی آن‌ها در این کشور در معرض خطر قرار دارد.

پیش از این نیز «مایک پنس» معاون ترامپ گفته بود که سیاست خارجی ضعیف "جو بایدن" به طالبان برای تسلط بر افغانستان چراغ سبز نشان داد.

کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه)در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد  گزارش داد که  در هفته اخیرایالات متحده حدود 70 هزار و 700 نفر را از افغانستان خارج و یا به خروج آن‌ها از افغانستان کمک کرده است.

اذعان ترامپ به غلط بودن حضور نظامی آمریکا در افغانستان

ترامپ خواستار کناره گیری بایدن بدلیل بحران افغانستان شد

 

کلیدواژه