سنبله 03, 1400 16:01 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان های بین المللی درباره کمبود مواد غذایی در افغانستان
    هشدار سازمان های بین المللی درباره کمبود مواد غذایی در افغانستان

آژانس‌های سازمان ملل متحد در مورد کمبود مواد غذایی در افغانستان در ماه های آینده هشدار داده‌ و اعلام کرده اند ورود کمک‌های اولیه به این کشور از جمله کمک‌های غذایی و تجهیزات جراحی به دلیل محدودیت در فرودگاه کابل با مشکل مواجه شده است.

 به گزارش رادیو دری، نشریه گاردین می‌نویسد که سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است که بسته شدن فرودگاه کابل به روی پروازهای تجاری سبب شده است تا کالاهای اساسی نتوانند وارد افغانستان شوند.

برنامه جهانی غذا نیز که محموله های غذایی را از راه زمینی وارد می‌کند اعلام کرده است که هم اکنون ارسال غذا به افغانستان از طریق چهار مسیر مختلف صورت می‌گیرد اما این مساله تا ماه آینده میلادی ممکن است تحت تاثیر اوضاع در افغانستان قرار گیرد و این کشور دچار کمبود مواد غذایی شود.

"اندرو پترسون" معاون مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان گفت:  زمستان از راه می‌رسد و  ما به فصل سرد نزدیک می‌شویم و بسیاری از جاده های افغانستان  پوشیده از برف می‌شود از این رو ضروری است مواد غذایی را در انبارها ذخیره و از آنجا محموله‌ها را توزیع کنیم.

پترسون همچنین افزود: برنامه جهانی غذا به 200 میلیون دلار برای خرید غذا به منظور توزیع در میان احتمالا 20 میلیون افغان نیاز دارد.

 صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل موسوم به یونیسف هم اخیرا اعلام کرده است: حدود ده میلیون کودک افغان در سراسر این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و یک میلیون هم بدون درمان احتمالا جان می‌سپارند و شرایط بیش از حد انتظار رو به وخامت گذاشته است.

ابتلای نیمی از کودکان زیر ۵ سال افغانستان به سوءتغذیه

 کودکان افغان در معرض ابتلا به بیماری فلج اطفال

 

کلیدواژه