سنبله 03, 1400 18:39 Asia/Kabul
  • شکایت مردم مزارشریف از باج گیری طالبان از مردم
    شکایت مردم مزارشریف از باج گیری طالبان از مردم

برخی منابع مردمی در مزارشریف می‌گویند که گروه طالبان از عموم خانواده ها خواسته است به این گروه پول پرداخت کنند.

به گزارش رادیو دری؛ گزارشهای منتشر شده از شهر مزارشریف حاکی است که گروه طالبان خانواده های ساکن محلات مرفه، متوسط و فقیرنشین را موظف کرده اند تا به این گروه پول بپردازند .

منابع مردمی که نخواسته اند از آنان در رسانه ها نام برده شود گفته اند که طالبان از هر خانواده محلات مرفه نشین 500 افغانی، خانواده های محلات با وضعیت اقتصادی متوسط از100  تا 200 افغانی و از خانواده های فقیر 50 افغانی مطالبه کرده و هیچ استثنایی هم قائل نشده اند

به گفته برخی از اهالی ولایت بلخ، تحریک طالبان مشخص نکرده اند که آیا این جمع آوری پول از خانواده ها برای یکبار است یا ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که برخی از خوراک فروشی ها و رستوران ها  در مزارشریف نیز به برخی رسانه ها گفته اند که افراد طالبان بدون پرداخت پول از آنان مواد خوراکی و غذا گرفته اند.

مردم  مزارشریف شکایت دارند که گروه طالبان نباید در این وضعیت اقتصادی نابهنجار مردم را وادار به پرداخت وجوه نقدی کنند که توان پرداختش را ندارند.

آنان از مقامات عالی امارت اسلامی خواسته اند به این موضوع رسیدگی کنند.

با این حال ذبیح الله نورانی مسوول بخش فرهنگی گروه طالبان در شمال افغانستان این ادعاها  وشکایات را رد کرده و مساله وادار کردن خانواده ها به پرداخت پول را دروغ خوانده است .

قبل از این نیز برخی نمایندگان مردم در شورای ولایتی بغلان گفته بودند که افراد طالبان از هر خانواده در شهر پلخمری خواسته اند تا برای آنان غذای گرم بپزند.

تعیین مسئولان برخی از مناصب در افغانستان از سوی طالبان

 

کلیدواژه