سنبله 04, 1400 08:26 Asia/Kabul
  • درخواست مرکل برای تعامل جامعه جهانی با طالبان
    درخواست مرکل برای تعامل جامعه جهانی با طالبان

صدراعظم آلمان برخلاف موضع اتحادیه اروپا در قبال گروه طالبان در افغانستان، تعامل جامعه جهانی با این گروه را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری ،«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در جلسه پارلمان این کشور ضمن درخواست تعامل جامعه جهانی با گروه طالبان ادعا کرد، برلین پس از خروج آلمانی ها از افغانستان به حمایت از افغان‌ها ادامه خواهد داد.

این در حالی است که "اورسولا فون درلاین" رئیس کمیسیون اروپا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا تأکید کردند، این اتحادیه علی‌ رغم آن که به تماس‌ های عملیاتی خود با طالبان ادامه می‌دهد اما قصد ندارد این گروه را به رسمیت بشناسد.

یکشنبه 15 اوت همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل و فرار "محمد اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان از این کشور، دولت وی سقوط کرد.

تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌ دانند.بسیاری از مقامات و مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود درحالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

رییس جمهوری آلمان: برلین در قبال اوضاع افغانستان مسوول است

کلیدواژه