سنبله 04, 1400 12:05 Asia/Kabul
  • لیندسی گراهام: بایدن حکم مرگ هزاران افغان را امضا کرده است
    لیندسی گراهام: بایدن حکم مرگ هزاران افغان را امضا کرده است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در ادامه انتقادها از عملکرد بایدن در خصوص افغانستان، گفت: رئیس‌جمهور حکم مرگ هزاران افغان را امضا کرده است و از مسئولیت در قبال افغانستان به قیمت به خطر انداختن آمریکا شانه خالی می‌کند.

به گزارش رادیو دری ،«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: آنچه او (بایدن) گفته این است که قصد دارد ۳۱ اوت افغانستان را ترک کند زیرا طالبان به او گفته‌ که باید خارج شود.گراهام یادآور شد: هیچ راهی وجود ندارد که همه شهروندان آمریکایی را بیرون بیاوریم. ما هزاران افغان را که در کنار ما جنگیدند پشت سر جا می‌گذاریم.

سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکا در ادامه با بیان این که بایدن باید به دلیل عملکردش در خصوص خروج از افغانستان استیضاح شود، گفت، تروریست‌ها به دنبال ما می‌آیند و جو بایدن ما را برهنه و کور در افغانستان رها کرده است. این تخلف از وظیفه فرماندهی کل قوا است.

طالبان 15 اوت وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده در حالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

خروج سراسیمه امریکائیها از افغانستان

نظرسنجی جدید؛ دوسوم آمریکایی‌ها معتقدند بایدن برنامه واضحی برای خروج از افغانستان ندارد

کلیدواژه