سنبله 04, 1400 15:28 Asia/Kabul
  • بریتانیا هم درباره احتمال حمله تروریستی در فرودگاه کابل هشدار داد
    بریتانیا هم درباره احتمال حمله تروریستی در فرودگاه کابل هشدار داد

معاون پارلمانی وزیر خارجه بریتانیا در امور نیروهای مسلح گفت: اطلاعات «بسیار معتبری» وجود دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی برای حمله قریب‌الوقوع علیه کسانی هستند که در فرودگاه کابل جمع شده‌اند.

به گزارش رادیو دری، «جیمز هیپی» James Heappey معاون پارلمانی وزیر خارجه بریتانیا در امور نیروهای مسلح روز پنجشنبه با هشدار درخصوص احتمال حمله قریب‌الوقوع در فرودگاه کابل اظهار کرد: اطلاعات مربوط به احتمال بمب‌گذاری انتحاری تروریست‌های داعش بسیار قوی‌تر شده است.

هیپی اضافه کرد: کشورهای غربی برای امنیت در خارج از فرودگاه به طالبان وابسته اند و با وجود هشدارها هنوز تعداد زیادی از مردم در آنجا منتظر خروج هستند.

وزارت خارجه بریتانیا اواخر روز چهارشنبه  نیز به مردم توصیه کرد: به فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» کابل نروند؛ جایی که هزاران نفر منتظر پروازهای خارج از کشور هستند تا پیش از مهلت نهم سنبله از افغانستان خارج شوند.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی درباره احتمال حمله تروریستی در فرودگاه کابل هشدار داده و از مردم خواسته بودند از تجمع در این منطقه خودداری کنند.

طالبان 24 اسد وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری ۲۰ ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌دانند.

تدابیر امنیتی کشورهای اروپایی در پی هشدار حمله تروریستی در کابل

 

کلیدواژه