روسیه: تهدید داعش در افغانستان جدی است
(last modified 1400-06-04T11:13:54+00:00 )
سنبله 04, 1400 15:43 Asia/Kabul
  • روسیه: تهدید تروریست‌های داعشی در افغانستان جدی است
    روسیه: تهدید تروریست‌های داعشی در افغانستان جدی است

سخنگوی کرملین حضور تروریست‌های داعشی در افغانستان را تهدیدی جدی ارزیابی و اعلام کرد: روسیه به دلیل حضور داعش در خاک افغانستان، تهدیدات از جانب این کشور را بسیار جدی ارزیابی می‌کند و روند اوضاع را با دقت زیر نظر دار.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه نگران وضعیت بسیار وخیم نحوه خارج کردن شهروندان از افغانستان توسط کشورهای غربی است.

پسکوف با تاکید بر اهمیت تأمین امنیت شهروندان روس در افغانستان اضافه کرد: وزارت دفاع روسیه به دستور "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری با اعزام چند فروند هواپیمای ترابری به کابل، شهروندان افغان دارای تابعیت روسی و همچنین اتباع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را از افغانستان خارج کرده است.

از سوی دیگر «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر طالبان در قطر با اشاره به ضرب الاجل این گروه برای خروج نیروهای خارجی تا 31 اوت ( نهم سنبله) در گفت و گو با اسکای نیوز تاکید کرد که تأخیر در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برای ایالات متحده پیامدهایی خواهد داشت و تاریخ تعیین شده، خط قرمز طالبان است.

از سوی دیگر «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اظهار نظر خود تکمیل روند خروج از افغانستان تا  این تاریخ را غیرممکن دانسته است.

بریتانیا هم درباره احتمال حمله تروریستی در فرودگاه کابل هشدار داد

تدابیر امنیتی کشورهای اروپایی در پی هشدار حمله تروریستی در کابل

 

کلیدواژه