پشت پرده انفجار تروریستی در فرودگاه کابل
(last modified 1400-06-04T17:41:04+00:00 )
سنبله 04, 1400 22:11 Asia/Kabul
  • پشت پرده انفجار تروریستی در فرودگاه کابل
    پشت پرده انفجار تروریستی در فرودگاه کابل

دو انفجار تروریستی عصر امروز در فرودگاه کابل دهها تن از غیرنظامیان را به خاک و خون کشید و بار دیگر مظلومیت ملت افغانستان را در چشم جهانیان پررنگ کرد.

به گزارش رادیو دری؛ چنانچه دست داشتن داعش در این عملیات تروریستی قطعی شود سوال اصلی این خواهد بود که چرا دقیقا درفاصله زمانی بسیار کوتاه تا خروج کامل امریکاییان ازافغانستان این حادثه روی داده و چرا در روز های گذشته افغانستان شاهد چنین حادثه ای نبوده است؟

آیا این انفجار می تواند با سرامدن تاریخ اعلامی خروج امریکا ازافغانستان مرتبط باشد؟

صرف نظر ازیاسخ مثبت یا منفی به سوال فوق واقعیت ان است که از این پس و در سایه این انفجار، طالبان می تواند خط روشنی میان مردم افغانستان از اقوام و گروههای مختلف و جماعتهای تکفیری و تروریستی  ترسیم کند و به شکلی مشخص در کارزار دفع دشمنان احتمالی مسیر روشنی را طی کند.

بی گمان مخالفان خروج امریکا از افغانستان چه در داخل امریکا و چه در خارج ان ازاین مساله نهایت استفاده را برای حداقل به تعویق انداختن خروج اشغالگران خواهند کرد.

دور ازذهن نیست تا ساعات و روزهای نه چندان زیاد باقیمانده تا خروج امریکا از افغانستان چنین تحرکات تروریستی با هدف ایجاد اختلال در روند خروج از نیروهای خارجی از افغانستان شدت بیشتری بگیرد.

کلیدواژه