سنبله 05, 1400 10:53 Asia/Kabul
  • چند کشور اروپایی عملیات خروج از افغانستان را پایان دادند
    چند کشور اروپایی عملیات خروج از افغانستان را پایان دادند

چندین کشور اروپایی با نزدیک شدن ضرب الاجل آمریکا جهت خروج از افغانستان، از روز پنجشنبه عملیات تخلیه شهروندان خود و همچنین افغان‌های پناهجو را به اتمام رساندند.

به گزارش رادیو دری، آمریکا و کشورهای غربی خواهان تمدید این زمان شده بودند اما طالبان اخطار داد؛ هرگونه ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان پس از ۳۱ اوت(9 سنبله) نقض توافق آمریکا و این گروه است. 

"پاول جابلونسکی" معاون وزیر امور خارجه لهستان در خصوص  خروج نیروهای نظامی خود از افغانستان گفت ، این کشور اولین کشور اروپایی است که روز پنجشنبه به عملیات تخلیه نیروها، پرسنل و افغان‌های متقاضی پناهندگی خاتمه داده است.  

«الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک نیز روز پنجشنبه اعلام کرد، کشورش به پروازهای انتقال افراد از کابل پایتخت افغانستان به پاکستان پایان داده است. 

 در همین راستا، وزارت دفاع ایرلند اعلام کرد،  با خروج ۲۶ شهروند ایرلندی و خانواده‌های آن‌ها از افغانستان در روز پنجشنبه، عملیات تخلیه افراد از فرودگاه کابل به پایان رسیده است.

 وزارت دفاع آلمان هم  روز پنجشنبه تأیید کرد که همه سربازان آلمانی بدون هیچ آسیبی از افغانستان خارج شده‌اند. 

در دو انفجار تروریستی روز پنج شنبه  دست‌کم ۱۰۳ نفر کشته شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر نظامیان آمریکایی هستند. حدود ۱۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار‌ها را بر عهده گرفت.

بایدن: عملیات خروج آمریکایی‌ها از افغانستان ادامه خواهد داشت

کلیدواژه