سنبله 05, 1400 11:58 Asia/Kabul
  • واکنش روسیه به ادعای بایدن درباره حمله به مواضع داعش در افغانستان
    واکنش روسیه به ادعای بایدن درباره حمله به مواضع داعش در افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دستور "جو بایدن" برای حمله به مواضع داعش، گفت: این بدان معناست که آمریکایی‌ها تاکنون از موقعیت گروه تروریستی داعش در خاک افغانستان اطلاع داشته اند؟!

به گزارش رادیو دری، "ماریا زاخارووا"  در واکنش به دستور "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر آماده سازی اقدامات برای حمله به محل استقرار سرکردگان و تأسیسات گروه داعش در افغانستان  بعد از حملات تروریستی روز پنجشنبه به کابل، گفت؛ «این سخنان به منزله این است که ایالات متحده تاکنون هم می‌دانسته رهبران و تأسیسات گروه تروریستی داعش در کدام نقطه از خاک افغانستان حضور دارند؟!»  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد بر اساس اطلاعات سفارت این کشور در افغانستان، در زمان وقوع حملات تروریستی به اطراف فرودگاه کابل هیچ یک از شهروندان روسی در این منطقه حضور نداشتند.  

در همین حال، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن نیز امروز جمعه در واکنش به انفجارهای رخ داده روز پنجشنبه در مناطقی از پایتخت افغانستان، از جامعه جهانی خواست تا اقدامات در جهت مبارزه قاطع با تروریسم بین المللی را دو چندان کند.

لازم به یادآوری است که در جریان یک سری حملات تروریستی در نزدیکی فرودگاه شهر کابل  روز پنجشنبه حدود 100 نفر از مردم افغانستان، بیش از 20 تن از نیروهای طالبان و 13 نظامی آمریکایی کشته شدند. بیش از 100 نفر هم در این حملات زخمی شده‌اند.

مقامات طالبان که قدرت را در افغانستان بدست گرفته‌اند، با قاطعیت این حمله تروریستی را محکوم کردند.

بایدن: عملیات خروج آمریکایی‌ها از افغانستان ادامه خواهد داشت

کلیدواژه