سنبله 05, 1400 13:03 Asia/Kabul
  • والس: انگلیس وارد مراحل نهایی خروج از افغانستان شد
    والس: انگلیس وارد مراحل نهایی خروج از افغانستان شد

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن وارد مرحله نهایی خروج از افغانستان شده و افراد بیشتری را برای خارج کردن از این کشور نمی‌پذیرد.

به گزارش رادیو دری، پس از دو انفجار مرگبار روز پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی در «کابل» پایتخت افغانستان، «بن والس» وزیر دفاع انگلیس امروز جمعه گفت، انگلیس وارد مراحل پایانی خروج از افغانستان شده است و افراد بیشتری برای ترک افغانستان به فرودگاه فراخوانده نمی‌شوند.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد که مراکز انجام فرایند خروج در هتل «بارون» مقابل فرودگاه کابل تعطیل شده است.

عصر روز پنجشنبه، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن از آغاز عملیاتی تحت عنوان عملیات «Pitting» در تاریخ ۱۳اوت، ۱۳ هزار و ۱۴۶ نفر را از کابل خارج کرده است.

در همین حال، در پی انفجارهای اخیر در فرودگاه کابل، یکی از دیپلمات‌های ناتو اعلام کرد که گروه طالبان تدابیر امنیتی را تشدید می‌کند و نیروهای بیشتری را برای مدیریت جمعیت در ورودی‌های فرودگاه کابل مستقر خواهد کرد.

روز پنجشنبه در پی دو انفجار، یکی در مقابل فرودگاه کابل و دیگری در هتل بارون، مقامات پزشکی افغانستان اعلام کردند تلفات دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل به ۶۰ کشته و ۱۴۰ زخمی افزایش یافته است و 13 نظامی آمریکا کشته شده‌اند.

این انفجارها همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (9 سنبله) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است. 

رسانه‌ها از پذیرش مسولیت این انفجارها توسط گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند.

افزایش تعداد کشته‌ شدگان انفجار‌های تروریستی کابل

کلیدواژه