سنبله 06, 1400 14:03 Asia/Kabul
  • خدمات درمانی هلال‌احمر ایران در افغانستان متوقف نشده است
    خدمات درمانی هلال‌احمر ایران در افغانستان متوقف نشده است

رئیس مرکز سلامت جمعیت‌ هلال‌احمر ایران در نیمروز افغانستان، از فعالیت بدون وقفه این مرکز درمانی پس از تصرف این ولایت به دست طالبان خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ حسن محمودی گفت: فعالیت بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر به مردم افغانستان در شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز، همچون گذشته ادامه دارد و اتاق‌های عمل، زایشگاه، آزمایشگاه،سونوگرافی و داروخانه، هم‌اکنون فعال و روزانه پاسخگوی حدود 300 بیمار است.

رئیس مرکز سلامت هلال‌احمر ایران درباره استمرار فعالیت کادر درمان و کارکنان زن این مرکز گفت: اغلب کادر درمان ما زن هستند و بخش زنان و زایشگاه فعال و تعداد بیماران زن مراجعه کننده بیشتر از مردان است و اکنون کارکنان زن مرکز به کار برگشته‌اند و مشغول فعالیت هستند.

به گفته حسن محمودی در دو سال گذشته با توسعه کمی و کیفی کلینیک، به طور متوسط، ماهانه حدود 7 هزار بیمار از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

اتاق‌های عمل جراحی عمومی، زنان، اطفال، بخش‌های دندانپزشکی، پوست، چشم، عفونی، زایشگاه و خدمات مامایی، سونوگرافی، آزمایشگاه، خدمات پرستاری، واکسیناسیون، داروخانه، ویزیت پزشک عمومی و متخصص از امکانات و خدمات این مرکز است.

راه‌ اندازی بیمارستان هلال احمر ایران در ولایت نیمروز

کلیدواژه