سنبله 07, 1400 13:02 Asia/Kabul
  • روسیه از مواضع غربی‌ها در قبال اوضاع افغانستان انتقاد کرد
    روسیه از مواضع غربی‌ها در قبال اوضاع افغانستان انتقاد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از موضع گیری کشورهای غربی در قبال تحولات افغانستان گفت: کشورهای غربی از تجربه 20 سال گذشته در لیبی و سوریه هیچ درس عبرتی نگرفته و مواضع غیرواقع‌بینانه و عجولانه‌ای در برخورد با وضعیت کنونی در افغانستان در پیش گرفته اند.

به گزارش رادیو دری، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: روسیه بارها به شرکای اروپایی خود درباره تحمیل "ارزش‌های غربی" بر ملت‌های شرقی که دارای آداب و روسم و فرهنگ متفاوتی هستند، هشدار داده بود و اکنون هم نتیجه گیری آنها از روند اوضاع کنونی عجیب‌تر است.  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این نیز در تفسیر حملات تروریستی چند روز اخیر نیروهای داعشی به فرودگاه کابل، ضمن محکوم کردن شدید آن گفته بود که این اقدام، تلاش گروه تروریستی داعش برای پیچیده‌تر کردن اوضاع نه چندان ساده کنونی در افغانستان است.

انفجار تروریستی روز پنج شنبه در نزدیکی فرودگاه بین المللی "حامد کرزای" در کابل به کشته شدن 170 نفر از جمله 13 آمریکایی منجر شد.   

گروه تروریستی داعش در افغانستان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

دولت بایدن درحالی از  پایان جنگی بی سرانجام در افغانستان و خروج نیروهای ارتش آمریکا با ضرب الاجل 31 اوت خبر می دهد که پس از  20 سال جنگ و خونریزی، هیچ ثمره ای  غیر از ایجاد ناامنی هرچه بیشتر و کشته شدن بیش از 38 هزار غیرنظامی در بر نداشته است.

زاخارووا: بحران افغانستان همبستگی توخالی غرب را نشان داد

کلیدواژه