سنبله 08, 1400 15:30 Asia/Kabul
  • تاکید طالبان بر حل مسئله پنجشیر افغانستان با گفتگو
    تاکید طالبان بر حل مسئله پنجشیر افغانستان با گفتگو

سخنگوی گروه طالبان، حل مسئله منطقه پنجشر افغانستان را از طریق گفتگو خواستار شد .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری ایران پرس ،« ذبیح الله مجاهد» درقسمتی از گفت وگو خود  با این خبرگزاری ، درباره نتایج گفت وگوهای هیات گروه طالبان با « احمد مسعود»  پسر احمد شاه مسعود  قهرمان فقید ملی افغانستان برای حل مسئله  پنجشیر گفت: طالبان می‌خواهد بحرانی  که در پنجشیر باقی مانده و کم است را از راه معقول و منطقی حل کند.

سخنگوی گروه طالبان افزود ، علما و نیروهای جهادی در پنجشیر با طالبان همراه هستند و امید می‌رود برای حل بحران پنجشیر گزینه جنگ انتخاب نشود. 

ذبیح الله مجاهد در عین حال تاکید کرد، اگر احیانا فرایند گفت وگو برای حل مسئله  پنجشیر شکست بخورد، طالبان مجبور است،  جنگ را انتخاب کند و هزینه جنگ در این منطقه سنگین نیست و مساله حل خواهد شد. 

سخنگوی گروه طالبان درباره پیامدهای جنگ احتمالی در پنجشیر اظهار کرد، طالبان تجربه تسلط بر ولایات مختلف افغانستان را دارد که تلفات کمی داشته  و نیروهای طالبان بدون درگیری وارد کابل پایتخت افغانستان شدند و جنگی رخ نداد.

پس از آنکه گروه طالبان نیروهایش را از چند سو بر دروازه‌های پنجشیر در شمال شرق افغانستان مستقر کرده است  ، احمد مسعود فرمانده نیروهای ضد طالبان می‌گوید که پنجشیر را به طالبان تسلیم نخواهد کرد.فرزند احمد شاه مسعود  تاکید کرد،  تنها راه حل بحران افغانستان ، گفتگو است؛ اما در صورت شکست مذاکرات ، اماده جنگ  با طالبان هستند .

ولایت پنجشیر در شمال‌شرقی افغانستان تنها ولایتی است که پس از سقوط کابل به کنترل طالبان  در نیامده است.گروه طالبان هم اکنون بر افغانستان مسلط شده و درصدد تشکیل دولت فراگیر دراین کشور است .نظامیان اشغالگر آمریکایی نیز پس از بیست سال حضور در افغانستان با سرافکندگی و شکست درحال خروج کامل از افغانستان هستند .

جبهه مقاومت پنجشیر: طالبان اجازه ندارد به این منطقه وارد شود

کلیدواژه