سنبله 08, 1400 18:47 Asia/Kabul
  • درخواست مقام های سابق ارتش بریتانیا برای استعفای وزیر خارجه این کشور
    درخواست مقام های سابق ارتش بریتانیا برای استعفای وزیر خارجه این کشور

مقام های سابق ارتش بریتانیا از وزیر امور خارجه این کشور خواسته اند در واکنش به اتهامات وارد شده به او در خصوص مختل کردن خروج دست کم هزار افغان از افغانستان استعفا دهد.

به گزارش رادیو دری ،"چارلی هربرت"، یکی از مقام های سابق ارتش بریتانیا ضمن درخواست استعفای دومینیک راب، وزیر خارجه این کشور گفت، عدم اطلاع رسانی به پرسنل واجد شرایط خروج که در افغانستان رها شدند، شدیدا مفتضحانه است.

"ریچارد دانات"، یکی از مقام های سابق دیگر ارتش بریتانیا ضمن درخواست استعفای وزیر خارجه این کشور گفت، اقدام دولت در نادیده گرفتن هشدارها در خصوص ضرورت پناه دادن به هزاران مترجم و کارمند افغان که برای ارتش بریتانیا فعالیت می کردند، بعد از خروج نظامیان غربی از افغانستان غیرقابل درک است. 

وزیر خارجه بریتانیا جلوی خارج کردن دست کم هزار افغان از جمله مترجمان و انتقال آنها به بریتانیا را گرفته است.

بریتانیا بخشی از ماموریت شکست خورده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" در افغانستان بوده است و پس از تصرف این کشور از سوی گروه طالبان اماج انتقادهای داخلی و خارجی قرار گرفته است. 

آمریکا و متحدانش پس از بیست سال حضور نظامی شکست خورده خود درحالی از افغانستان عقب نشینی می کنند که این لشکرکشی ثمره ای جزء گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

خروج آخرین نظامیان بریتانیایی از افغانستان؛ نگاهی به سیاست لندن

کلیدواژه