سنبله 09, 1400 08:55 Asia/Kabul
  • ترامپ:تجهیزات آمریکا را با زور نظامی از طالبان پس بگیریم
    ترامپ:تجهیزات آمریکا را با زور نظامی از طالبان پس بگیریم

رییس‌جمهوری سابق آمریکا گفت: چنانچه طالبان تجهیزات آمریکایی را که تصاحب کرده است بازنگرداند ارتش آمریکا بایستی با زور نظامی آن را پس بگیرد.

به گزارش رادیو دری، «دونالد ترامپ»  روز دوشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد: «بایستی مطالبه کرد تا تمامی آن تجهیزات فوراً به ایالات متحده بازگردانده شود و این مطالبه باید همه ۸۵ میلیارد دلار هزینه‌ها را هم شامل شود.»

رییس‌جمهوری سابق آمریکا اضافه کرد: «اگر تجهیزات نظامی تحویل داده نشوند باید  بی‌چون و چرا از زور نظامی استفاده کنیم و آنها را پس بگیریم و یا دست‌کم آن تجهیزات را با بمباران از بین ببریم.»

دونالد ترامپ از مدیریت «جو بایدن» رییس‌جمهوری فعلی آمریکا در اجرای توافق خروج از افغانستان انتقاد کرد و افزود که هیچ گاه در تاریخ، خروج نیروهای آمریکا از کشوری اینقدر ضعیف مدیریت نشده است.

در همین حال میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا نیز در توئیتی نوشت: خروج دولت بایدن از افغانستان یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی در تاریخ آمریکاست.

وی افزود: اینکه ما تصمیم گرفتیم مبارزه را کنار بگذاریم به این معنا نیست که تروریست‌ها از بین می‌روند؛ آن‌ها با تصمیم سیاسی وحشتناک بایدن جسور می‌شوند و تجدید قوا می‌کنند. 

انتقادات از جو بایدن پس از کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل شدت گرفته است.

اعضای کنگره آمریکا شامل نمایندگان دموکرات که متحدان بایدن نیز محسوب می‌شوند ضمن ابراز نارضایتی شدید از تحولات افغانستان  گفتند که درباره دلایل وقوع این بحران تحقیق می‌کنند.

آمریکا همزمان با 31 اوت در واپسین دقایق دوشنبه شب به وقت محلی به اشغالگری 20 ساله خود در افغانستان پایان داد و نظامیان این کشور خاک افغانستان را ترک کردند.

ترامپ: بایدن تروریست ها را از افغانستان به آمریکا می کشاند

بولتون: تحولات فاجعه بار افغانستان به نام ترامپ و بایدن ثبت می‌شود

 

کلیدواژه