سنبله 09, 1400 16:28 Asia/Kabul
  • اتهام زنی پنتاگون علیه بریتانیا درباره انفجارهای اخیر در پایتخت افغانستان
    اتهام زنی پنتاگون علیه بریتانیا درباره انفجارهای اخیر در پایتخت افغانستان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بریتانیا را مسئول آمار تلفات بالای انفجار های اخیر در کابل، پایتخت افغانستان دانست.

به گزارش رادیو دری، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن متهم کردن نیروهای بریتانیایی به باز نگه داشتن دروازه‌های فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان به منظور ادامه روند خروج اتباع افغان از این کشور مدعی شد، این اقدام برخلاف خواست پنتاگون برای بستن دروازه های فرودگاه کابل بوده و منجر به افزایش تلفات انفجارهای انتحاری در پایتخت افغانستان شده است.

روزنامه بریتانیایی دیلی اکسپرس گزارش داد، نیروهای آمریکایی پنجشنبه هفته گذشته و پیش از انفجارهای انتحاری  قصد داشتند تا دروازه های فرودگاه کابل را ببندند اما این تصمیم برای آنکه نیروهای بریتانیایی بتوانند افراد بیشتری را از افغانستان خارج کنند، لغو شد. 

با این وجود برخی از بازماندگان این انفجارهای انتحاری اعلام کرده اند که نیروهای آمریکایی به هزاران تن از پناهجویان آتش گشودند.

روز پنجشنبه در پی دو انفجار، یکی در مقابل فرودگاه کابل و دیگری در هتل بارون، مقامات پزشکی افغانستان اعلام کردند تلفات دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل، دست کم 170 نفر از جمله 13 آمریکایی کشته شده‌ اند.

این انفجارها همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل 31 اوت (9 سنبله) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است. 

رسانه‌ها از پذیرش مسولیت این انفجارها توسط گروه تروریستی داعش خبر داده‌اند.

رئیس‌ جمهوری آمریکا روز دوشنبه پایان 20 سال حضور نظامی آمریکا و هم پیمانانش در افغانستان را اعلام کرد.

آمریکا و متحدانش در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

سی‌ان‌ان: در حمله هوایی آمریکا به کابل 9 عضو یک خانواده کشته شدند

کلیدواژه