مشخص شدن وزرای خارجه، دفاع و کشور دولت طالبان
(last modified 1400-06-10T03:29:31+00:00 )
سنبله 10, 1400 07:59 Asia/Kabul
  • مشخص شدن وزرای خارجه، دفاع و کشور دولت طالبان
    مشخص شدن وزرای خارجه، دفاع و کشور دولت طالبان

خبرگزاری "ریانووستی" روسیه سه شنبه شب به نقل از یک مقام گروه طالبان از مشخص شدن وزرای خارجه، دفاع و کشور، دولت جدید افغانستان که قرار است این گروه به زودی آن را تشکیل دهد خبر داد.

"ریانووستی" به نقل از این منبع اعلام کرد،  "ملا عبدالغنی برادر آخوند" به عنوان وزیر خارجه، "ملا یعقوب آخوند"، فرزند موسس گروه طالبان به عنوان وزیر دفاع و "خلیفه حقانی" فرزند "جلال الدین حقانی" یکی از سران این گروه نیز به عنوان وزیر کشور دولت طالبان منصوب شده اند.

بر اساس اعلام منبع مذکور؛ رایزنی‌های ویژه تشکیل کابینه تمام شده است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

پیش از این  یک عضو ارشد طالبان به رسانه ها اعلام کرده بود، این گروه تشکیل دولت جدید در افغانستان را سوم سپتامبر (جمعه 12 شهریور ماه) رسانه ای خواهد کرد.

چگونگی تشکیل دولت جدید در افغانستان از نخستین ساعات پس از تسلط طالبان بر کابل پایتخت این کشور و سقوط دولت "محمد اشرف غنی" همواره از جمله ابهامات مطرح در بین افکار عمومی و گروه های سیاسی در داخل افغانستان و نیز دیگر کشورها و نهادهای منطقه ای و بین المللی بوده است. 

با وجود آنکه از 15 اوت و پس از فرار "اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان از این کشور، برخی مقامات گروه طالبان از تلاش برای تشکیل دولتی فراگیر در این کشور سخن گفتند اما جزئیات آن تشریح نشد و هنوز برای مردم و گروه های مختلف سیاسی، قومی و مذهبی در افغانستان مشخص نیست که طالبان چگونه می خواهد این دولت فراگیر را تشکیل دهد.

دولت جدید افغانستان جمعه معرفی می شود

کلیدواژه