نخستین نشست رسمی دولت هند با طالبان در قطر
(last modified 1400-06-10T03:35:38+00:00 )
سنبله 10, 1400 08:05 Asia/Kabul
  • نخستین نشست رسمی دولت هند با طالبان در قطر
    نخستین نشست رسمی دولت هند با طالبان در قطر

وزارت امور خارجه هند از برگزاری نخستین نشست رسمی سفیر این کشور با یکی از رهبران ارشد طالبان در قطر خبر داد.

به گزارش رادیو دری ،وزارت خارجه هند روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «دیپاک میتال» سفیر این کشور در قطر روز سه شنبه نشستی رسمی با «شیر محمد عباس ستانکزی» از رهبران ارشد طالبان در قطر داشته و این نشست به درخواست طالبان انجام شده است.بر اساس بیانیه وزارت خارجه هند، محور مذاکره نماینده این کشور و طالبان در قطر، تامین امنیت اتباع هندی حاضر در افغانستان بوده است.

همچنین سفیر هند در قطر، در خصوص نگرانی های کشورش بر سر احتمال استفاده شبه نظامیان مخالف هند از خاک افغانستان برای حملات تروریستی علیه کشورش با نماینده ارشد طالبان گفتگو کرده که شیر محمد عباس ستانکزی نیز به طرف هندی اطمینان داده که چنین مشکلی رخ نخواهد داد.

این برای اولین بار در چند سال گذشته است که هند به طور رسمی با طالبان تعامل داشته و نمایندگان آن نگرانیهای خود را با آنها در میان گذاشته اند.

هند همچنان از مخالفان اصلی طالبان در منطقه است. هند در دوران رژیم قبلی طالبان حامی سرسخت اتحاد شمالی علیه طالبان بود و از آن زمان تاکنون کمکهای نظامی قابل توجهی به دولت علیه طالبان ارائه کرده است.مقامات طالبان بارها اعلام کرده اند که خواهان روابط خوب با همه همسایگان خود از جمله هند بوده و اجازه نمیدهند کسی از خاک افغانستان علیه آنها استفاده کند.

هشدار طالبان به هند

کلیدواژه