سنبله 10, 1400 08:30 Asia/Kabul
  • توجیه بایدن در خروج ارتش آمریکا از خاک افغانستان
    توجیه بایدن در خروج ارتش آمریکا از خاک افغانستان

رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود بعد از پایان یافتن اشغال افغانستان، عملیات مفتضحانه خروج از این کشور را ماموریتی فوق‌العاده خواند.

به گزارش رادیو دری ،"جوبایدن" رئیس جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود پس از پایان اشغال نظامی افغانستان اعلام کرد: با خروج موفقیت آمیز نیروهای ارتش آمریکا از خاک افغانستان، این ماموریت به پایان رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا در توجیه تصمیم خود به خروج ارتش آمریکا از افغانستان افزود: من اعتقاد ندارم که با استقرار هزاران سرباز ما در افغانستان می‌توان امنیت ایالات متحده را افزایش داد. 

این درحالیست که طی دو هفته عملیات خروج، ارتش آمریکا خسارات جانی و مالی سنگینی را متحمل شده است.در پی انفجار تروریستی عصرپنج شنبه گذشته در نزدیکی فرودگاه کابل، 13 نظامی آمریکایی کشته شدند.علاوه بر این، برجا گذاشتن تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا انتقادات زیادی را متوجه بایدن و وزارت دفاع آمریکا کرده است. 

بایدن در ادامه  با بیان اینکه این ماموریت بسیار فوق العاده بوده است، گفت: بیش از 90 درصد شهروندان آمریکایی از افغانستان تخلیه شدند اما هنوز 100 تا 200 شهروند آمریکایی در افغانستان هستند و بر آنیم که هر کس تمایل به خروج از افغانستان داشته باشد برای آنها گذرگاه امن ایجاد کنیم.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه سخنرانی خود از "اشرف غنی" و " دونالد ترامپ" روسای جمهور سابق افغانستان و ایالات متحده شدیدا انتقاد کرد.بایدن در ادامه با پرهزینه خواندن جنگ افغانستان برای مردم آمریکا اعلام کرد، جنگ دو دهه‌ای آمریکا در افغانستان روزانه 300 میلیون دلار هزینه داشت. 

 رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش ازاعلام آخرین پرواز هواپیمای باری آمریکا از فرودگاه کابل تصریح کرده بود که حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است.

اعلام پایان 20 سال حضور آمریکا در افغانستان توسط جو بایدن

ترامپ: بایدن تروریست ها را از افغانستان به آمریکا می کشاند

کلیدواژه