سنبله 10, 1400 08:39 Asia/Kabul
  • صدر اعظم آلمان: مذاکره با گروه طالبان در افغانستان به معنای به رسمیت شناختن آن نیست
    صدر اعظم آلمان: مذاکره با گروه طالبان در افغانستان به معنای به رسمیت شناختن آن نیست

صدر اعظم آلمان در اظهاراتی درباره تحولات افغاستان از زمان تصرف این کشور از سوی گروه طالبان اعلام کرد، مذاکره با این گروه به معنای به رسمیت شناختن آن نیست.

به گزارش رادیو دری ،آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان افزود، این کشور برای مذاکره با گروه طالبان با فرانسه، هلند، بریتانیا و ایتالیا در ارتباط است اما این مذاکره به معنای به رسمیت شناختن این گروه نیست.

بعد از پایان 20 سال حضور نظامی این کشور و هم پیمانانش در افغانستان، "هایکو ماس" وزیر امور خارجه آلمان نیز به بی فایده بودن مداخله نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان و شکست ناتو در این کشور اذعان کرد.   

گروه طالبان در 15 اوت کابل را به تصرف خود در آورد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد. تحلیلگران تسلط طالبان بر کابل را به منزله خاتمه اشغالگری 20 ساله آمریکا و دیگر کشورهای غربی به بهانه بازسازی افغانستان به شکل مطلوب جهان غرب می‌ دانند.

آمریکا و متحدانش در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

درخواست مرکل برای تعامل جامعه جهانی با طالبان

کلیدواژه