سنبله 10, 1400 13:12 Asia/Kabul
  • انتقاد سخنگوی وزرات خارجه روسیه ازعملکرد ناتو درافغانستان
    انتقاد سخنگوی وزرات خارجه روسیه ازعملکرد ناتو درافغانستان

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مطلبی توام با کنایه، از نقش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در وضعیت نابسامان بوجود آمده در افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری ، زاخارووا روز چهارشنبه در مطلبی در کانال تلگرام خود نوشت: مردم افغانستان هیچگاه سازمان فوق العاده خوب ناتو را از یاد نخواهند برد.  وی افزود: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی وعده داده است که این پیمان نظامی هیچگاه کسانی را که موفق نشدند افغانستان را پس از خروج آخرین سرباز آمریکایی از این کشور ترک کنند، از یاد نخواهد برد. 

 زاخارووا ادامه داد: بنظر من، آنها (مردم افغانستان) هم دبیر کل ناتو و این سازمان بسیار فوق العاده را نیز فراموش نخواهند کرد. به قول الکساندر پوشکین شاعر و نویسنده معروف روس این کثیف ترین نمونه از کثیف ترین رسوایی است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز چندین بار از حضور نظامی و اشغالگری غربی ها در افغانستان که مشکلات فراوان برای مردم این کشور بوجود اورده، انتقاد کرده بود.

وی اخیرا از خودداری کشورهای غربی از قبول مسوولیت خود در مساله افغانستان انتقاد کرده بود.

رئیس‌ جمهوری آمریکا روز دوشنبه پایان 20 سال حضور نظامی آمریکا و هم پیمانانش در افغانستان را اعلام کرد.

آمریکا و متحدانش در حالی از افغانستان عقب نشینی کردند که این لشکرکشی ثمره ای جز گسترش تروریسم، جنگ، خشونت، بی ثباتی و نا امنی و کشتار ده ها هزار نفر از مردم این کشور نداشته است.

بسیاری از مردم افغانستان، وضعیت فعلی این کشور را ناشی از سیاست‌ های شکست‌ خورده آمریکا در افغانستان می‌ دانند.

روسیه از مواضع غربی‌ها در قبال اوضاع افغانستان انتقاد کرد

کلیدواژه