سنبله 10, 1400 16:34 Asia/Kabul
  • جزییات فرار اشرف غنی از زبان یک مقام افغان
    جزییات فرار اشرف غنی از زبان یک مقام افغان

سفیر افغانستان در تاجیکستان می‌گوید که اشرف غنی در روز فرارش از کشور قرار بود با اعضای کابینه دیدار کند و در حالی که همه مقامات منتظر بودند او از طریق فرودگاه کابل گریخت.

به گزارش رادیو دری، محمد زهیر اغبر سفیر افغانستان در تاجیکستان گفت: اشرف غنی رییس جمهوری سابق افغانستان نه تنها از کشور فرار کرد بلکه همکارانش را به دست سرنوشت سپرد و پول هنگفتی را نیز با خود غارت برد.

وی افزود: هیچ یک از معاونان غنی نمی‌دانستند که رییس جمهوری برای فرار از کشور برنامه دارد.

محمد زهیر اغبر به نقل از وزیر دفاع دولت اشرف غنی اظهار کرد که یکی از مشاوران غنی با وزارت دفاع تماس گرفته و گفته بود که رییس جمهوری ساعت ۱۶ برای نشست در آنجا خواهد بود؛ اما در همان ساعت سه هواپیما  غنی و خانواده‌اش را از فرودگاه کابل به خارج از کشور منتقل کردند.

وی در عین حال با اشاره به اختلافات طالبان با جبهه مقاومت در پنجشیر مدعی شد که گروه طالبان قصد دارد احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت را به قتل برساند و با نمایندگان مقاومت مذاکره نخواهد کرد.

سفیر افغانستان در تاجیکستان اضافه کرد: شبه‌نظامیان طالبان سیاستمدار نیستند بلکه تروریست‌هایی هستند که از سه سال پیش در بسیاری از کشورها در فهرست سازمان‌های ممنوعه قرار دارند.

اغبر  طالبان را گستاخ و خشونت‌طلب خواند و افزود: آنها با هیچ یک از شروط مذاکرات دوحه موافق نیستند و هدفشان به زانو درآوردن کل افغانستان است.

اشرف غنی در 24 اسد  در حالیکه نیروهای طالبان در ورودی دروازه های کابل بودند از افغانستان گریخت.

چند روز بعد وی از امارات متحده عربی پیامی خطاب به مردم افغانستان منتشر کرد.

اشرف غنی: فرار نکردم/ به افغانستان باز می‌گردم

 امارات حضور غنی را در این کشور تایید کرد

کلیدواژه