سنبله 10, 1400 18:37 Asia/Kabul
  • لندن با طالبان وارد مذاکرات مستقیم شد
    لندن با طالبان وارد مذاکرات مستقیم شد

لندن با ادعای تحت فشار گذاشتن طالبان برای فراهم کردن شرایط خروج امن اتباع انگلیس از افغانستان، با نمایندگان این گروه باب گفتگوی مستقیم را باز کرد.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی دولت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور مشغول مذاکرات مستقیم با طالبان در زمینه تامین گذرگاهی امن برای اتباع انگلیس و افغان‌هایی است که برای دولت لندن کار کرده‌اند و قصد خروج از افغانستان را دارند.

این بیانیه می افزاید: «سایمون گس» نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور انتقال از افغانستان برای دیدار با نمایندگان طالبان به دوحه سفر کرده و در حال دیدار با نمایندگان ارشد طالبان است .

پیشتر «جیمز کلوِرلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس هم مدعی شده بود که لندن به تلاش خود برای تضمین عبور امن مردم از افغانستان ادامه می‌دهد!

وی افزوده بود که انگلیس از گروه طالبان خواسته است تا به افرادی که قصد ترک افغانستان را دارند، امان داده و به آنها اجازه عبور ایمن داده شود.

همچنین روز گذشته سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت که  تصمیم لندن در خصوص همکاری با طالبان، تا حد زیادی به رفتار این گروه به ویژه در مواردی چون احترام به حقوق بشر بستگی  دارد.

سخنگوی «بوریس جانسون» همچنین تاکید کرد که هنوز برای تصمیم گیری در خصوص چگونگی همکاری احتمالی لندن با طالبان برای مقابله با داعش در افغانستان زود است.

انتقال سفارتخانه انگلیس در افغانستان به قطر

نخست وزیر انگلیس به "خیانت" به مردم افغانستان متهم شد

کلیدواژه