سنبله 10, 1400 19:02 Asia/Kabul
  • رییسی: افغانستان در 20 سال گذشته تابلوی نقض حقوق بشر بود
    رییسی: افغانستان در 20 سال گذشته تابلوی نقض حقوق بشر بود

رییس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به رخدادهای اخیر در افغانستان، آنچه حداقل در ۲ دهه گذشته در این کشور روی داده است را تابلویی گویا از تجاوز و نقض آشکار حقوق انسان‌ها در عصر حاضر توصیف کرد.

به گزارش  رادیو دری؛ "سید ابراهیم رییسی" رییس جمهوری ایران یادآور شد: اگر فقط به تعداد زنان و کودکانی که در این سال‌ها در افغانستان کشته یا دچار جراحت یا نقص عضو شده‌اند توجه کنیم خواهیم دید که چه فاجعه‌ای به شکل خاموش در این کشور رخ داده است.

وی  تاکید کرد : تجربه حضور آمریکا در کشورها و نقاط مختلف جهان گواه آن است که این حضور هیچ‌ گاه امنیت‌ آفرین نبوده بلکه برعکس مخل امنیت و ثبات و آرامش بوده است و آمریکایی‌ ها با چنین سابقه و عملکردی به جای آنکه در دادگاه افکارعمومی جهانیان پاسخگو باشند، با بهانه‌ سازی‌ های مختلف به فضاسازی علیه کشورهای دیگر می‌پردازند.

رییس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز آمریکایی‌ها به بهانه مسایلی علیه ایران فضاسازی می‌کنند که پاسخ آنها موجود است و اینجا از دستگاه‌های مسوول می‌خواهم که پاسخ اینگونه اتهامات را به شکل مناسب ارائه کنند. 

وی سپس ارتقای تعاملات با کشورهای همسایه را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: دولت باید فعال‌ترین دیپلماسی را با همسایگان داشته باشد وهمه تلاش خود را برای افزایش تجارت و همکاری اقتصادی با همسایگان به کار بگیرد زیرا زمینه‌های مناسبی نیز برای تقویت این مناسبات و افزایش سهم ایران از مبادلات منطقه‌ای وجود دارد.

رییسی: ایران برای برقراری ثبات در افغانستان تلاش می‌کند

کلیدواژه