طالبان: آمریکا در راه تشکیل دولت فراگیر در افغانستان سنگ اندازی می کند
(last modified 1400-06-11T11:21:10+00:00 )
سنبله 11, 1400 15:51 Asia/Kabul
  • طالبان: آمریکا برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان سنگ اندازی می کند
    طالبان: آمریکا برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان سنگ اندازی می کند

رییس شورای عالی راه نجات افغانستان و از چهره‌های برجسته طالبان می‌گوید که امریکا با وجود خروج خفت‌بار از افغانستان، همچنان تلاش می کند تا مانع ایجاد حکومت فراگیر در این کشور شود.

به گزارش رادیو دری؛ سید اکبرآقا رییس شورای عالی راه نجات افغانستان و از مقام‌های طالبان در گردهمایی مقام‌های طالبان با شماری از رهبران احزاب سیاسی در کابل اضافه کرد: طالبان در همکاری با مردم، نیروهای ۴۵ کشور قدرتمند را در افغانستان با شکست مواجه کردند.

او اظهار کرد: "نیروهای ناتو و امریکا به سرنوشت کفار بدر دچار و با شرمساری از افغانستان خارج شدند".

رییس شورای عالی راه نجات افغانستان با اشاره به اقدامات نیروهای امریکایی در نقض حقوق بشر در این کشور و شکنجه شهروندان افغان در زندان‌های شخصی آمریکایی ها  مقامات واشنگتن  را متهم کرد که در مسیر گفتگوی بین‌ افغان ها در قطر سنگ‌اندازی کرده اند و اینک نیز تلاش می کنند تا به بهانه مقاومت پنجشیر، مانع تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان شوند.

سید اکبرآقا اضافه کرد امریکا سعی می کند تا افغان‌ها را به جان هم بیاندازد و با این کار مشروعیت طالبان را زیر سؤال ببرد.

 

او از سران جبهه مقاومت پنجشیر نیز خواست که ابزار دست امریکایی‌ها نشوند و زیر بیرق طالبان (امارت اسلامی) برای تشکیل حکومت همه‌شمول و صد درصد اسلامی کار کنند.

این مقام طالبان مدعی شد که رهایی زندانیان این گروه  از سوی امریکا و حکومت دست‌نشانده‌اش نمایشی بود و افراد دیگری به نام طالبان از بند رها شدند.

او به تخریب هواپیماها و سایر تجهیزات در میدان هوایی کابل نیز اشاره کرد و افزود: امریکایی‌ها با این اقدام خود، زمینه‌ دوستی را از بین بردند.

سهیل شاهین: در دولت فراگیر همه قومیت های افغان مشارکت می کنند

تاکید امیرعبداللهیان و لودریان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

 

کلیدواژه