سنبله 13, 1400 17:55 Asia/Kabul
  • برنامه جدید آمریکا برای ادامه حملات در افغانستان
    برنامه جدید آمریکا برای ادامه حملات در افغانستان

پولیتیکو با اشاره به پایان 20 سال اشغالگری آمریکا در افغانستان نوشت: ایالات متحده از این پس در صدد است نیروی دریایی خود را برای هدف قرار دادن آن چه که مواضع تروریست‌ها در افغانستان خوانده، وارد میدان کند.

«پولتیکو» در گزارشی تحت عنوان «جنگ زمینی آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است، هم‌اکنون نوبت نیروی دریایی است»، تصریح کرد، مشارکت ارتش آمریکا در افغانستان احتمالاً به زودی تا حد زیادی به مسئولیت‌های نیروی دریایی آمریکا تبدیل خواهد شد.

پولتیکو ادامه داد، این برنامه آمریکا در حقیقت یک اقدام مسخره و عجیب برای ادامه مأموریت مبارزه با تروریسم در افغانستان است که محصور در خشکی است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در صدد است از نیروی دریایی این کشور درخواست کند تا هواپیماهای خود را برای انجام حملات علیه مواضع داعش یا دیگر گروههای تروریستی در افغانستان تخصیص دهد.

آن طور که در وبگاه تحلیلی پولتیکو آمده است، یکی از مقام‌های نیروی دریایی آمریکا که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: «فکر می‌کنم که این مأموریت (نیروی زمینی آمریکا در افغانستان) قرار است برعهده نیروی دریایی قرار گیرد. این یک مثال عالی است که چرا ما به پول بیشتری برای پیشبرد عملیات (در افغانستان) نیاز داریم. ما برای انجام چنین کارهایی آماده هستیم اما به بودجه و حمایت برای انجام آن نیاز داریم و همیشه چنین چیزی وجود نداشته است».

اشغال ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان بامداد سه‌شنبه هفته گذشته با خروج هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» در کابل، پایتخت افغانستان به پایان رسید.

شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز پس از خروج آخرین هواپیمای آمریکا از فرودگاه بین‌المللی کابل آن را «پایانی خون‌بار و پرآشوب» برای طولانی‌ترین جنگ آمریکا توصیف کرد.

پایان طولانی ترین اشغالگری آمریکا در جهان؛ آمریکا خاک افغانستان را ترک کرد

کلیدواژه