هشدار طالبان درباره ادامه جنگ در دره پنجشیر
(last modified Sun, 05 Sep 2021 03:20:53 GMT )
سنبله 14, 1400 07:50 Asia/Kabul
  • هشدار طالبان درباره ادامه جنگ در دره پنجشیر
    هشدار طالبان درباره ادامه جنگ در دره پنجشیر

سخنگوی طالبان گفته است به شرط پایان جنگ در دره پنجشیر طالبان با این منطقه و مبارزان آن رفتار مناسبی خواهد داشت.

به گزارش رادیو دری، قاری یوسف احمدی از سخنگوهای طالبان شنبه شب با تایید درگیریها در دره پنجشیر گفت: اگر مخالفان مسلح از جنگ در دره پنجشیر دست بکشند، طالبان با این منطقه و مبارزان آن مانند دیگر مردم افغانستان رفتار مناسبی خواهد داشت.

این عضو ارشد طالبان افزود: دلیل احمد مسعود فرمانده مخالفان در پنجشیر برای رد پیشنهاد این گروه این است که وی موقعیت ویژه ای دریافت نکرده است، زیرا طالبان آنچه را که به مقامات بقیه ولایت ها داده به او هم پیشنهاد کرده است.

این در حالی است که پیش از این احمد مسعود گفته بود: طالبان برای "اختصاص دو کرسی به جبهه ملی مقاومت در دولت" پیشنهاد داده اما " ما حتی در مورد این پیشنهاد فکر نکردیم".

 

درگیری ها بین طالبان  و نیروهای مبارز در دره پنجشیر ادامه دارد و نیروهای مخالف از پذیرش بازگشت طالبان به قدرت خودداری می کنند.

همزمان برخی منابع جمعه شب مدعی کنترل طالبان بر این منطقه شدند در حالی که روز شنبه فهیم دشتی سخنگوی مخالفان مسلح از کشته شدن نزدیک به ۶۰۰ عضو گروه طالبان در ولایت پنجشیر خبر داد.

اگر چه طالبان به طور رسمی هیچ بیانیه ای در مورد کنترل این ولایت منتشر نکرده است اما مخالفان می گویند آنها حمله طالبان را در ارتفاعات دربند در مرز بین ولایت های کاپیسا و پنجشیر دفع کرده اند.

سخنگوی جبهه مقاومت می گوید: "طالبان به ارتفاعات دربند در مرز بین ولایت های کاپیسا و پنجشیر رسیدند، اما تعرض آنها دفع شد.

"فهیم دشتی" در توییتی افزود: "دفاع از سنگر افغانستان شکست ناپذیر است."

امرالله صالح معاون رییس جمهوری سابق که در دره پنجشیر است نیز در یک پیام ویدئویی که عصر جمعه منتشر شد از "وضعیتی بسیار دشوار" سخن گفت و تأکید کرد که "مقاومت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت".

آغاز عملیات گسترده علیه طالبان در ولایت پنجشیر

کرزی، طالبان و احمد مسعود را به مذاکره فراخواند

کلیدواژه