برگزاری مانور نظامی طالبان در فرودگاه کابل
(last modified 1400-06-14T11:26:00+00:00 )
سنبله 14, 1400 15:56 Asia/Kabul
  • برگزاری مانور نظامی طالبان در فرودگاه کابل
    برگزاری مانور نظامی طالبان در فرودگاه کابل

اعضای گروه طالبان با تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی به غنیمت گرفته شده آمریکا، مانور نظامی در فرودگاه کابل برگزار کردند .

به گزارش رادیو دری ، در این مانور نظامی، نیروهای گروه طالبان بر برقراری  امنیت در شهر کابل و دیگر شهرهای افغانستان تاکید کردند .

در این مانور نظامی خودروهای زرهی و برخی از سلاح های سبک به غنیمت گرفته آمریکا به نمایش گذاشته شد.

در همین حال چارچوب ، پرواز‌های داخلی و انسان دوستانه فرودگاه بین المللی کابل به دیگر فرودگاه های افغانستان امروز یک شنبه از سرگرفته شد .

با خروج آخرین نظامی  آمریکایی در 30 اوت (9 سنبله)از افغانستان،کنترل فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل  بدست گروه طالبان افتاده است  .

گروه طالبان در پیشروهای خود و همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، مقادیر زیادی سلاح، تجهیزات نظامی و هواپیماهای آمریکا را به غنیمت گرفته است.

این سلاح و تجهیزات شامل 174 فروند بالگرد و هواپیمای نظامی، 129 هزار و 496 دستگاه خودروی زرهی و به همراه حدود 663 هزار قبضه سلاحهای سبک، دوربین های دید در شب، بیسیم و تجهیزات مخابراتی است.همچنین 176 عراده توپ و هشت هزار دستگاه کامیون ترابری از دیگر غنائم طالبان از آمریکا است.

نیروهای گروه طالبان 15 اوت(24 اسد)، وارد کابل (پایتخت افغانستان) شدند و «محمد اشرف‌ غنی» رئیس جمهوری این کشور همزمان با ورود این نیروها از کابل فرار کرد . گروه طالبان هم اکنون بر افغانستان مسلط شده و درصدد تشکیل دولت فراگیر دراین کشور است .

نظامیان اشغالگر آمریکایی نیز پس از بیست سال حضور در افغانستان با سرافکندگی و شکست از این کشور خارج شدند .

طالبان بالگرد ارتش افغانستان را غنیمت گرفت

 

کلیدواژه