سنبله 14, 1400 19:39 Asia/Kabul
  • درخواست طالبان از تجار برای سرمایه گذاری در افغانستان
    درخواست طالبان از تجار برای سرمایه گذاری در افغانستان

گروه طالبان روز یکشنبه از سرمایه گذاران و تجار خواست تا فعالیت های تجاری خود را در افغانستان افزایش دهند.

به گزارش سایت انگلیسی خبرگزاری "خامه پرس" افغانستان، "خلیل الرحمان حقانی" از اعضای ارشد گروه طالبان امروز با ابراز تاسف از تعطیلی برخی بنگاه های اقتصادی و تجاری، از سرمایه گذاران و تجار خواست تا فعالیت های تجاری خود را در افغانستان افزایش دهند.

حقانی در گردهمایی بزرگان اقوام مختلف در کابل با درخواست از سرمایه گذاران و تجار افغان برای حمایت از طالبان، گفت که زمان فعلی امن ترین و مناسب ترین وضعیت در افغانستان در مورد سرمایه گذاری و تجارت است.

براساس این گزارش، مقامات طالبان گفتند که مالیات بر مواد غذایی را به نصف رسانده اند و همچنین مالیات سایر صادرات و واردات تجار افغان را به طرز چشمگیری کاهش داده اند.

این گزارش همچنین حاکی است که طالبان به تجار و سرمایه گذاران افغان از امنیت خود اطمینان کامل داده اند و از آنها خواستند تا برای رشد اقتصاد افغانستان در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.

در همین حال ملا عبدالغنی برادر، معاون دفتر سیاسی طالبان گفت: زمینه را برای پروژه های بزرگ اقتصادی هموار می کنیم تا شرایط برای بهبود زندگی مردم هموار شود.

با وجود تسلط طالبان بر افغانستان، عدم مشروعیت این گروه از طرف برخی کشورها ،نهادهای بین الملی، بلوکه شدن منابع مالی افغانستان و موارد مشابه شرایط دشواری را برای مردم و طالبان بوجودآورده است.

کلیدواژه