سنبله 15, 1400 09:04 Asia/Kabul
  • نماینده آمریکایی: طالبان شهروندان آمریکایی را در فرودگاه گروگان گرفته است
    نماینده آمریکایی: طالبان شهروندان آمریکایی را در فرودگاه گروگان گرفته است

یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد که تعدادی از شهروندان آمریکایی در فرودگاه مزار شریف آماده خروج از افغانستان هستند، اما طالبان آنها را به گروگان گرفته است.

به گزارش رادیو دری، «مایکل مک‌کائول»  نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس دیروز (یکشنبه) گفت، پس از پایان ضرب‌الاجل آمریکا برای خروج از افغانستان، برخی شهروندان آمریکایی که در این کشور باقی مانده‌اند در فرودگاه «مزار شریف» در افغانستان آماده خروج از این کشور هستند اما طالبان به هواپیمای آنها اجازه برخاستن نمی‌دهد.

براساس این گزارش، «مک‌کائول» در ادامه اظهاراتش افزود، «در واقع ما شش هواپیما در فرودگاه "مزارشریف" با اتباع آمریکایی به همراه مترجمان افغانستانی داریم، در حالی که طالبان آنها را گروگان گرفته‌اند و مثل اینکه درخواست هایی دارند و این نگرانی وجود دارد که درخواست های آنها روز به روز بیشتر شود.»

با این حال، «مک کائول» جزئیات بیشتری درباره این ادعاهای خود ارائه نکرده است. 

از سوی دیگر، «رون کلین» رئیس کارکنان کاخ سفید خبر داد که حدود 100 شهروند آمریکایی همچنان در افغانستان هستند.

در پی پیشروی های طالبان به مناطق مختلف افغانستان، آمریکا بازیگر اصلی جنگ شکست خورده آن کشور، از شهروندان این کشور خواست هرچه سریعتر خاک افغانستان را ترک کنند.

این در حالیست که آمریکا در مدت بیست سال حضور نظامی در افغانستان، این کشور را به ناامنی، بی ثباتی، گسترش خشونت و جنگ و کشتار دهها هزار نفر از مردم افغانستان تبدیل کرده است.

توافق محرمانه آمریکا با طالبان برای خروج شهروندان این کشور از افغانستان

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه